Sidor

februari 15, 2009

a happy not birthday

idag har det firats födelsedag. eller snarare födelsedagAR. kusinen (inte riktigt, men praktiskt taget...) Philip fyller 18 år idag, och jag på tisdag om en vecka... så vi slog ihop det, och det vart rätt lyckat! god mat och trevligt sällskap!

additionally, blev det lite presenter. pengar från farbror johan och rakel, anders och laila, arne och gunilla och från Hallinarna... och sedan fin fina vuxen grejor från mina sort of (ser det så i alla fall) mostrar emma och elin och deras män robert och per. både philip och jag fick åtta dricks glas var och tillhörande karaff... mycket praktiskt! pengarna blir det att lägga på min hög inför det kommande köpet av en ny laptop, som jag verkligen behöver...

imorgon blir det hem till mamma och hasse efter att jag vaknat och plockat ihop allting... sedan packa om och dra till morfar och mormor för att övernatta tills tisdag, innan det bär av till LONDON!!!!

ah, gudars vad jag har längtat tillbaka till den staden! har visserligen bara varit där en gång förut (fan...), men det var kärlek vid första ögonkastet... det kändes som jag hade kommit hem, och det var så jäkla häftigt att få den känslan... jag hoppas innerligt att jag kommer dit efter gymnasiet för att plugga, men tja, man vet ju aldrig...

men denna trip kommer bestå av en massa butiker (om jag känner mamma och idde rätt), promenixa runt i hyde park med kaffe i hand, förhoppningsvis lite second-hand bok shopping och våfflor vi temsen... och nog fan ska jag ta mig ända fram till buckingham palace, inte bara stå mitt i gatan, 30 mil bort...

aja, nu borde jag väl ta och sluta, kanske gå ner och var social med min familj, vilken jag tror är den bäst någon kan ha... jag älskar dom...

bye...

various funny things from the wacky side of the table...
  • Iddeli: Kan vi ta och ha en seriös diskussion om apelsiner nu?
  • Ludde: Apelsiner skapades av Ava och Edam...


Inga kommentarer: